A Strul.

I just stood there, feeling kinda dumb
clothes still dripping and my hands had got numb
started blushing cause of the 64 eyes
looking at me like I was some misplaced fuck.


Cleared my throat and then I raised my voice
I said; "Teacher! I just met my love!
Would do anything just to make her mine,
though I've changed my mind, this love can't be blind..."


She couldn't believe her ears
As I finished the story
"... now I hate her,
cause her fucking dog ate my homework!"

© Daniel Hernqvist 2008


Mm, så lyder sista versen i nyaste låten jag skrivit. Projektet gick ut på att skriva en låt som inte har refränger, men en catchig hook, det där var en av 3 verser. Framförde den i skolan idag, kändes bra, fick mycket positiv kritik och användbar feedback.

Jag kommer antagligen att ackompanjera en tjejkompis i klassen på torsdag. Jag vet inte vilken tid eller hur många låtar än. Det är på ett ställe som heter Layer Cake och ligger på Norrlandsgatan 33. Mer info kommer, men be there!

Lägger upp lite bilder ifrån en gammal utekväll ifrån i somras innehållandes både manlig elit-rockar-kärlek och Stockholmsmotiv. Kom hem för drygt en timme sen och orkar inte ta något nytt:) Nu ska jag titta på senaste Heroes och dricka Sprite.



 


Kommentarer
Postat av: majk

sprite e underskattat

2008-10-14 @ 23:29:58
Postat av: tiffany

bilden på er är ju att rama in!

2008-10-15 @ 00:04:39
URL: http://tiffi.blogg.se/

Kommentera

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0