The King is Dead

Det är en sak som jag diskuterat rätt länge med folk nu.. Drömde om det inatt också. Tänk dig att leva i en fantasyvärld. Där man vid ung ålder blir utvald inom en rad klasser beroende på utseende, styrka, intelligens och andra vitala attribut. Sen går man i skola inom den valda klassen, klättrar i rang, skaffar sig olika tekniker inom yrket osv. För att sedan gå ut i ett neverending war mellan två olika faktioner. Allt är förbestämt och du behöver inte ta mer ansvar än för dig själv och dina egna aktioner. Underbart. Jag skulle vara magiker eller bard.. tror jag.
Skämt åsido.

Jag funderar på att köpa en apa, en sån apa som "Herr Nilsson" i Pippi. Han ska vara min kärleksapa och följa med mig överallt, iförd frack, fluga och ett plommonstop. Hans hela mening med livet ska vara att lyssna på mig när jag sjunger, plus öppna mina öl. Han ska alltid ha en kapsylöppnare med sig, och varje gång han gör något bra så ska jag ge honom en godis.. Så många godisar att han en dag blir överviktig och byter livssyn. Jag tror det är viktigt för djur att få byta livssyn.

Jag dricker tuborg just nu. Nej inte mer än en.. än så länge. Jag gillar deras textruta de satt på deras burkar; "På Jobbet? Avstå alkohol!" Det känns lite sådär.. vafan, om man nu valt att dricka alkohol på jobbet så vet ju faktiskt typ alla att man inte ska dricka bärs. Man borde ju ha tagit steget själv i medvetandet att man inte helt plötsligt "Jaha, haha, ja man kanske borde avstå? aldrig tänkt på". Äh jag vet inte.

Blir det fest, utgång eller flopp ikväll? Det återstår ju att se. Åker in nu till stockholm. Tar nog med kameran. Hoppas Magnus har rakat sig, han ser så savage ut..




Kommentarer

Kommentera

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0